Notowany na GPW medtech konsekwentnie i z powodzeniem realizuje strategię rozwoju. W I kwartale 2025 roku Medicalgorithmics pozyskał 7 nowych dużych klientów i wszedł na nowe rynki ze swoimi innowacyjnymi usługami wykorzystującymi zaawansowane algorytmy AI. Przychody ze sprzedaży wyniosły 6,8 mln PLN, co stanowi wzrost o 6% r./r., a liczba realizowanych badań rośnie o 96% r./r. Przychody z usług na kluczowym dla spółki rynku amerykańskim wzrosły o 329% r./r. W związku z rekordowym zainteresowaniem DRAI i DRP Zarząd Medicalgorithmics spodziewa się dalszego, sukcesywnego wzrostu przychodów w kolejnych kwartałach tego roku. W pięć miesięcy 2025 r. spółka podpisała już 11 nowych umów, w tym 4 w USA wobec odpowiednio 13 łącznie i 5 w USA w całym 2024 r.
– Jesteśmy zadowoleni z przyspieszenia rozwoju naszego biznesu w I kwartale, który potwierdza skuteczność naszej strategii i że jesteśmy na ścieżce wyraźnego wzrostu. Odbudowujemy naszą pozycję i sprzedaż na rynku amerykańskim, po gwałtownym spadku spowodowanym rozwiązaniem hamującej wzrost, wyłącznej umowy z dystrybutorem, który miał wyłączność i hamował nasz wzrost. Jednocześnie wzmacniamy obecność na innych rynkach oraz wchodzimy na nowe, obiecujące rynki. W I kwartale podpisaliśmy 7 nowych umów, a od początku roku to już 11 umów, w tym cztery z partnerami na kluczowym dla nas rynku USA. Szczególnie cieszy nas fakt wzrostu przychodów z usług na rynku amerykańskim – co ważne – wygenerowanego przez klientów uruchomionych jeszcze w zeszłym roku. W ujęciu rok do roku to wzrost o 329%, a w ujęciu kwartał do kwartału to 52%. W związku z uruchamianiem nowych umów oraz rosnącym zainteresowaniem naszymi innowacyjnymi produktami spodziewamy się dalszego, sukcesywnego wzrostu liczby badań i przychodów w kolejnych kwartałach tego roku – mówi Maciej Gamrot, członek zarządu Medicalgorithmics odpowiedzialny za finanse.
W I kwartale 2025 roku Medicalgorithmics miał 6,8 mln PLN skonsolidowanych przychodów wobec (skorygowanych dla celów porównawczych) 6,4 mln PLN w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznacza to wzrost o 6% r./r. oraz o 4% w stosunku do IV kwartału 2024 roku. Rynek globalny (poza USA) przyniósł, w I kwartale 2025 roku 4,5 mln PLN przychodów, w tym 4,3 mln PLN z usług. Potwierdza to efektywność realizacji strategii, w ramach której spółka skupia się na sprzedaży oprogramowania diagnostycznego o najwyższej marżowości, a sprzedaż urządzeń stanowi ważną opcjonalną ofertę dla klientów. W raportowanym okresie Medicalgorithmics podwoiło przy tym liczbę przeprowadzonych badań EKG, osiągając poziom ok. 92 tys. badań. Oznacza to też wzrost o 16% kwartał do kwartału oraz blisko 100% rok do roku.
Notowany na GPW medtech w 2025 r. znacząco przyspieszył tempo pozyskiwania nowych klientów, w tym w szczególności na kluczowym dla Medicalgorithmics rynku amerykańskim. W drugiej połowie stycznia br. zawarł umowę z IDTF z USA o szacowanej wielkości przychodów do 46 mln PLN w pierwszych 2 latach po uruchomieniu integracji. Z kolei w połowie marca podpisał umowę z wiodącą firmą – Fourth Frontier, dostawcą dla najbardziej prestiżowych centrów medycznych na świecie, takich jak Cleveland Clinic lub Johns Hopkins University, dzięki której innowacyjna platforma DRP razem z algorytmami sztucznej inteligencji DeepRhythmAI (DRAI) będzie oferowana przez amerykańską firmę razem z jej posiadającym certyfikację FDA wielodniowym holterem w formie opaski.
Na koniec marca 2025 roku saldo środków pieniężnych w Grupie wynosiło 5,6 mln PLN, a dzięki podpisanej w połowie kwietnia br. umowie z funduszem BioFund na dodatkowe finansowanie rozwoju w kwocie do 9 mln PLN (2,4 mln USD) Medicalgorithmics ma zabezpieczone finansowanie na realizację strategii do osiągnięcia rentowności. Dodatkowe finansowanie przeznacza na zwiększenie zdolności do integracji i szybsze uruchamianie pozyskiwanych klientów oraz intensyfikację akwizycji klientów zainteresowanych testami wiodącego oprogramowania z algorytmiką AI polskiego medtechu. Umożliwi to Medicalgorithmics dalszą, efektywną realizację obecnej strategii i osiągnięcie zysków w 2026 r.
– Znajdujemy się w przełomowym dla nas momencie i chcemy najefektywniej wykorzystać rosnące zainteresowanie naszymi produktami i technologią. Zabezpieczyliśmy finansowanie na dalszy rozwój technologii i sprawną integrację u nowych klientów oraz wsparcie sprzedaży, co pozwoli nam szybciej generować wzrost przychodów w kolejnych kwartałach tego roku, poprawiając nasze wyniki. W konsekwencji planujemy doprowadzić do osiągnięcia rentowności operacyjnej na przełomie 2025 i 2026 roku – dodaje Maciej Gamrot.